חמש מתנות מרגשות לאנשים שאוהבים

מערכת שורש  יז שבט, תשפ  2/12/2020

האהבה, תשומת הלב והמסירות שטמונים בהענקת מתנה משמעותית לחבר, לקרוב משפחה או לאהוב – הן נפלאות במיוחד. משמעות, היא משהו שכולנו מחפשים בשלב מסוים של חיינו
.......................

חמש מתנות מרגשות לאנשים שאוהבים
הנה חמישה מניעים מרגשים שידרבנו גם אתכם להעניק מתנות לאנשים שיקרים לכם

1. מתנה לחיזוק מערכת היחסים – טבעת עם הקדשה
כל המטרה בהענקת מטרה היא להראות לה עד כמה אתה מעריך את האדם המקבל. אנחנו חיים בעולם חומרי, בתרבות של שפע וסיפוקים מידיים. אף על פי כן, ניתן להעניק הרבה משמעות למתנות שאנחנו נותנים לאחרים. חשבו למשל על טבעת שם. תכשיט עם חריטת שם והקדשה, הופך למשמעותי יותר מאשר תכשיט ללא הקדשה. לכן, הצעד הראשון להכנת מתנה משמעותית היא להפוך אותה למותאמת אישית. כשאתם משקיעים זמן ומתאמצים להתאים את המתנה להעדפות של מקבל המתנה, זה באמת אומר הכול.
העובדה שאתם יוצאים מגדרכם כדי לבחור משהו שהמקבל יאהב, היא ממש לא אנוכית. אבל שימו לב: לעולם אל תבצעו את מעשה הנתינה שלכם מתוך כוונה לקבל משהו בתמורה.

כשאתם נותנים, הכרת התודה שתרגישו באמת תחמם לכם את הלב.
חשוב לטפח מערכות יחסים בין אנשים ויש כמה דרכים לעשות זאת, מלבד הענקת מתנות, כמו, בילוי זמן משותף או פעילויות שנהנים לעשות יחד.

2. מתנה כדי לזכות בתחושה של הגשמה – שעון מעוצב
ישנו ביטוי לטיני יפהפה: מגנו אנימו (Magno Animo), שמשמעותו ׳נפש גדולה׳. כל אחד יכול לחוות את תחושת ההגשמה העצמית, שמגיעה יחד עם הענקת המתנה. העניין הוא:
- שהענקת מתנה היא מזון לנפש שלנו.
- שהענקת מתנה היא ביטוי לאהבה ולהערכה שלנו כלפי אנשים אחרים.
- שהענקת מתנה היא דרך נהדרת לחיזוק מערכות יחסים.
בין אם אתם בוחרים בשעון מעוצב או בסיכת עניבה יפהפייה – צרפו ברכה למתנה שתעביר את המשמעות של הרגש שאתם חשים כלפי מי שמקבל את המתנה שלכם.

3. מתנה כדי לטפח קרמה טובה – גאדג׳ט טרנדי
כשאתם נותנים למישהו מתנה, העיניים שלו נדלקות מיד. הענקת מתנה היא דרך נפלאה לשפר חברויות, מערכות יחסים ושותפויות עם אנשים.
מתנה שאתם מעניקים מבלי שמישהו בכלל ציפה לכך, עשויה לחולל פלאים לרווחה הפסיכולוגית שלכם. מחקרים בפסיכולוגיה מלמדים על האלטרואיזם, וכיצד הוא מועיל הן ליחידים והן לחברה. כשאנחנו נותנים מתנה, אנחנו בונים גשר אל העתיד ומחזקים את הקשרים החזקים שכבר יש לנו איתם.
מתנות, בין אם זה גאדג׳ט טרנדי לרכב או למטבח, הן ביטוי פיזי של הרצונות שלכם. הם מצביעים על כך שאתם מוכנים להשקיע במישהו אחר, וזה תמיד יזכה בהערכה רבה.

4. מתנה כדי להשפיע על אחרים באופן חיובי – צמיד מותאם אישית
זה לא מפתיע כלל וכלל שהמתנות הכי מוערכות, הן דווקא אלה שניתנות בלי שום סיבה נראית לעין. לא בגלל שקיבלתם קידום בעבודה ולא לכבוד החג, אלא סתם כך, בשביל הכיף.
דמיינו שאתם חוזרים הביתה ומוצאים על דלפק המטבח מתנה יפה ומשמעותית שמחכה לכם (למשל צמיד מעוצב עם חריטה אישית, צעיף או עניבה יפה)?
זה לא יום הנישואין שלכם ולא יום ההולדת, זה פשוט יום שבו מעריכים אתכם. הפסיכולוגים טוענים כי הענקת מתנה גורמת לנו להרגיש שמחים. כשאנחנו נותנים את המתנה למישהו, אנחנו אלה שגורמים להם להרגיש טוב. עצם הידיעה שהמתנה שלנו השפיעה לטובה על אדם אחר, גורמת לתחושה של סיפוק רב.

5. מתנה כדי לחיות חיים משמעותיים – שרשרת מעוצבת
כולנו שמענו את האימרה הישנה: ׳עדיף לתת מאשר לקבל׳. בכול זאת יש אנשים שמאמינים שעדיף לקבל מאשר לתת, אבל בפילוסופיה זו לא טמון שום אושר לטווח הארוך.

באחד המחקרים שנערכו בארצות הברית, נמצא כי האנשים המאושרים ביותר היו לאו דווקא אלה שהרוויחו יותר כסף, אלא אלה שנתנו יותר לאחרים.

הוצאה כספית עבור מטרה אלטרואיסטית היא דרך נהדרת להתקדם לחיים משמעותיים יותר. מה שבטוח שהענקה לאחר מספקת מסלול ברור לאושר נצחי. מה עוד, שהיום, בגלישה קלילה באינטרנט אתם יכולים להגיע להמוני אתרי מתנות שמציעים שי סמלי כמו מחזיק מפתחות נחמד, ועד מתנה יוקרתית יותר כמו שרשרת כסף מעוצבת להפליא.